Din idé var att förverkliga världens längsta nedsänkta tunnel: Fehmarn Bält-förbindelsen
Vi tillhandahåller stödmoduler för armeringsjärn i betongkonstruktionen av tunnellementen. Detta säkerställer en effektiv och konsekvent produktion av alla 89 tunnellement.
Så här hjälper vi Femern Link Contractors:
Vi har utnyttjat vår erfarenhet inom storskaliga byggprojekt och använt våra värdebaserade tjänster, inklusive helt automatiserad profilvalsning kombinerat med moderna svetsceller för att säkerställa kvalitet, samt koordinering av daglig logistik, ända fram till platsen i Rødbyhavn, just-in-time.
Allt detta hanteras av dedikerade projektledare, kundsupportpersonal, operatörer och logistikpersonal över alla våra avdelningar.
Genom att investera i helt automatiserade svetsceller möjliggör vi 800 meter svetsning per dag. Detta säkerställer den nödvändiga kapaciteten för att stödja Danmarks största byggprojekt i historien.
Stödmodulerna för de 89 standardtunnellementen består av totalt 711 stålsegment och väger cirka 30 000 ton.
Inom dessa 711 segment finns 180 000 svetsade ramar. Ett tunnellement är 217 meter långt, 42 meter brett, 10 meter högt och väger 73 500 ton.